GORINCHEM – Vanuit de gedachte kennis is macht krijgen bezoekers van Sign & Print Expo 2022 drie dagen lang de mogelijkheid om naast het bezoeken van inspirerende meesterwerken (experiences) ook informatie in te winnen die hen een significant voordeel opleveren. Inkjet vs offset, omdenken in een technische wereld, duurzaam ondernemerschap, online print en hoe om te gaan met prijsverhogingen? Het zijn de relevante thema’s die op 22, 23 en 24 maart 2022 aan bod komen. Leuk detail: SignTalk Live trapt op 22 maart 2022 in het hart van de beursvloer af met een rondetafelsessie met tafelgasten SI’BON, Visix, FESPA en Probo.
Omdenkers in een wereld van techniek en duurzaam ondernemerschap
De dinsdagmiddag staat in het teken van inspiratie, creatie, lef en creatief leiderschap. Hoe versterken deze vaardigheden elkaar en hoe zet je deze combinatie om in (zakelijk) succes? Maarten Reijersberg (RauwCC), Melle Schellekens (The Good Roll) en een nog nader te noemen expert vertellen hun verhaal en delen tips in een wervelend middagprogramma. Nicolette Hulsebos, hoofdredacteur van FONK magazine is de host van deze middag en introduceert drie sprekers die als creatieve omdenkers schijnbaar moeiteloos de uitdaging aangaan om dingen anders aan te pakken. Vaak met groot succes. Wat is hun werkwijze en hoe voegen hun inzichten commerciële meerwaarde toe? Beleef hun inspirerende journeys en leer van hun tips & tricks.
Spannende ronde tafel gesprekken verwacht op dinsdag en woensdag
Peter Luit van Printmedianieuws/Blokboek gaat in op een tweetal spannende ontwikkelingen in de grafische- en signindustrie. Op dinsdag gaat Peter met een aantal experts inzoomen op de technologische ontwikkelingen rondom Inkjet. Wat kan je in de komende 2-5 jaar verwachten? De woensdag staat in het teken van de prijsverhogingen. Papier, platen, inkten, energie en logistiek zorgen voor flinke kostenverhogingen. Een ontwikkeling waarvan het einde nog niet in zicht is. Beide sessies gaan gepaard met een aansprekende keynote om alvast de toon te zetten. Wie dat gaan zijn, maakt de organisatie binnenkort bekend.
Creatief omgaan met visuele communicatie
Wat is de gedachte achter de creatie van visuele communicatie? Wat is de psychologie van design? En hoe pas je met Adobe tools deze juiste elementen toe? Woensdagmiddag neemt Adobe Certified Instructor Rob de Winter bezoekers mee in de bouw van hun eigen interactieve augmented reality-museum en vertelt hij bezoekers alles over de nieuwe functies in Creative Cloud 2022. Tussen deze sessies door gaat Tim Zuidgeest (Unravel Research) in op de neuromarketing & psycholgie van design in visuele communicatie. Dennis Elbers (Graphic Matters) complementeert het programma met het bouwen van een museum op straat.
Een boodschap van ‘veerkracht’ op de donderdag
Ondanks de supply chain uitdagingen zien we wel eindelijk positieve signalen. “Het opheffen van restricties zal een positieve impact hebben op onze grafische bedrijven”, zo verwacht Jos Steutelings van VIGC. Vanuit de rol die VIGC heeft om technologie, workflows, processen en businessmodellen te detecteren en te onderzoeken heeft VIGC een inspirerend programma uitgewerkt waarin ook creativiteit een belangrijke rol opeist. Het programma is uitgebouwd rond 3 centrale thema’s: creativiteit, technologie en Online Print.
Registreren voor de fysieke editie, die op 22, 23 en 24 maart 2022 op de agenda staat, is nu mogelijk. Deze editie vindt zoals vertrouwd plaats in Evenementenhal Gorinchem. Bezoek jij ons museum?