Adam Tasi is een wereldwijde expert op het gebied van strategische geurcommunicatie voor internationale A-merken. Met Scent the Brand bedenkt en produceert hij voor o.a. Unilever, Beiersdorf, Rituals, Bugatti, Yolanthe Cabau en PepsiCo geurtoepassingen op het gebied van print, POS, displays en home fragrances. Adam ruikt aan (bijna) alles wat hij in zijn handen krijgt, een beroepsrisico dat hij voor lief neemt.
81% van de consumenten verkiest een product dat ze kunnen zien én ruiken over een product dat ze alleen visueel waarnemen. Onze neus is het enige zintuig dat in directe verbinding staat met onze hersenen. Wie denkt dat consumenten 100% rationele keuzes maken heeft het mis. De neus is de snelweg naar onze emoties. Wat je ruikt onthoud je als consument áltijd. Bewust of onbewust. Het print medium en retail landschap is uiterst geschikt om geuren op een effectieve manier met zeer hoge conversie en brand exposure bij consumenten onder de aandacht te brengen.
Adam Tasi van Scent the Brand, marktleider op het gebied van strategische geurmarketing en home fragrance productie, vertelde tijdens zijn kennissessie op Sign & Print Expo 2023 over de verschillende technieken die ze produceren:
- Wrijf & Ruik print
- POS Geurtesters op het schap en displays
- Parfum sampling
- Huisparfum productie
Bekijk hieronder het interview met Adam Tasi over de nichemarkt van geurmarketing en communicatie en de relatie met de printindustrie:
Nieuwsgierig geworden naar Scent the Brand en alle mogelijkheden van geurbeleving en geurmarketing?