NIEUWSITEM OMTRENT HET CORONAVIRUS​

NIEUWSITEM OMTRENT HET CORONAVIRUS​

NIEUWSITEM OMTRENT HET CORONAVIRUS

Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en volgen hierin het advies van de overheid en de gespecialiseerde instanties ( het RIVM en de GGD). Lees de laatste ontwikkelingen hieronder.

Corona-update 7 mei 2020, 11:00 uur

De huidige maatregelen vanuit de Nederlandse overheid betekenen dat alle evenementen in Nederland tot 1 september niet door mogen gaan. Ondanks dat Sign & Print Expo niet in deze periode valt, willen wij jullie op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen. Wij gaan er daarbij vanuit dat de 1,5 meter-samenleving (voorlopig) de norm blijft. Dit heeft grote gevolgen voor de wijze waarop wij beurzen en events vormgeven. Het uitgangspunt is dat Sign & Print Expo veilig is, en dat iedereen zich veilig voelt. Wij zijn daarom bezig om Sign & Print Expo corona-proof te maken. In de komende periode plaatsen wij regelmatig updates over de laatste ontwikkelingen. Hierbij een tweede update.

Allereerst: waarom is het zo belangrijk om de beurs door te laten gaan?
“De rol van een beurs is in veel opzichten erg belangrijk, bijvoorbeeld vanuit het economische aspect. Met name voor onze exposanten en bezoekers. Er zijn industrieën die tot 40 procent van hun jaarlijkse omzet realiseren op beurzen. Ook voor andere dienstverleners is een beurs onmisbaar, denk aan de standbouwers. Daarnaast profiteert de lokale en regionale economie mee op het moment dat een beurs plaatsvindt, zoals hotels, taxidiensten en restaurants.”

Hoe gaan jullie Sign & Print Expo corona-proof maken?

“Dat is natuurlijk de hamvraag die bij ons allemaal leeft. Op dit moment kunnen wij daar nog geen volledig antwoord op geven, maar wij zijn druk bezig om het event aan te passen aan de 1,5 meter-samenleving. Het uitgangspunt is dat de veiligheid en gezondheid van alle betrokkenen voorop staat.”

Maar waar moet ik aan denken?

“Denk bijvoorbeeld aan het invoeren van zogeheten ‘time slots’. Dat zou betekenen dat bezoekers zich gaan registeren voor een bepaald time slot, waarbij we de openingstijden eventueel gaan verruimen indien dit noodzakelijk en mogelijk is. Het voordeel van werken in time slots is dat iedereen de tijd en ruimte krijgt om op een veilige manier met elkaar in gesprek te gaan.”

En welke aanpassingen zouden nog meer doorgevoerd kunnen worden?

“Bijvoorbeeld een verruiming van de gehele beursindeling, zoals bredere gangpaden, meer ruimte creëren op plekken waar voorheen drukkere bezoekersstromen waren en aangepaste inrichting van de kennistheaters. Dat zijn punten waar we ons in de komende tijd over gaan buigen. Wij kunnen ons voorstellen dat een mogelijke verruiming van de gangpaden de vraag bij exposanten oproept dat dat ten koste gaat van hun stand. Dat willen wij bij deze direct verduidelijken: dat zal niet het geval zijn. Mochten wij een verruiming van de beursindeling toepassen zodat de beurs veilig is voor iedereen, dan zal dat niet ten koste gaan van de standoppervlakte van exposanten.”

Passen jullie de catering ook aan?
“Ook dat brengen wij momenteel allemaal in kaart. Er bestaat een reële mogelijkheid dat bijvoorbeeld alle etenswaren voorverpakt worden aangeboden. Daarnaast gelden ook hier alle bestaande corona-maatregelen, zoals 1,5 meter-afstand. Deze afstanden worden duidelijk zichtbaar gemaakt, zoals we nu ook al zien bij onder andere supermarkten en andere winkels.”

En hoe zit het met de Smart Badge technologie – het digitale visitekaartje?

“Deze tool werd al veelvuldig ingezet op onze beurzen. Iedere bezoeker ontvangt een zogeheten Smart Badge bij binnenkomst, uiteraard volgens de richtlijnen van het RIVM. Met deze badge kan de bezoeker de informatie op de stands van exposanten scannen. Na afloop van het beursbezoek ontvangt de bezoeker een e-mail met daarin een overzicht van alle exposanten die hij of zijn gescand heeft. Wij dragen print een warm hart toe, maar tegelijkertijd zijn wij ons ook bewust van de digitalisering van de huidige sector. De bezoeker ontvangt zo alleen de informatie van de gescande partners en het is ook nog eens volledig corona-proof.”

Wanneer mogen we de overige veranderingen verwachten?

“Zoals gezegd zijn we momenteel ontzettend druk bezig om onze beurzen corona-proof te maken. Zodra er veranderingen definitief zijn, communiceren we dit direct met jullie. Wij doen er alles aan om de veiligheid en gezondheid van alle betrokkenen te waarborgen. Easyfairs offers the safest place to meet!” 

Wanneer weet ik of de beurs definitief doorgaat?

“Dat is ontzettend moeilijk om te zeggen. Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om de beurs veilig in te richten, zodat de beurs op een verantwoorde manier door kan gaan. Wij voelen ons daarin ook gesteund door onze brancheorganisatie CLC-Vecta die zich ook hard maakt voor het laten doorgaan van vakbeurzen op een verantwoorde manier. Daarnaast is er een breed gedragen initiatief gelanceerd: www.veilignaardevakbeurs.nl. Daarnaast is het lobbywerk gestart om vergunningen en richtlijnen zo snel mogelijk te verkrijgen. Het resultaat is het protocol ‘Veilig organiseren van en deelnemen aan zakelijke bijeenkomsten’ wat branche-breed wordt gedragen en nu is voorgelegd aan werkgeversorganisatie VNO-NCW en vervolgens aan het Ministerie van Economische Zaken.

 

Kortom: wij hebben goede hoop dat vakbeurzen vanaf dit najaar volgens de 1,5 meter-samenleving plaats kunnen vinden. Tegelijkertijd zijn wij ook afhankelijk van de actualiteit en de ontwikkeling van het coronavirus. Op dit moment gelden de maatregelen vanuit de Nederlandse overheid tot 1 september. Wij volgen uiteraard deze ontwikkelingen op de voet. In de tussentijd houden wij jullie via onze website, social media en nieuwsbrieven regelmatig op de hoogte.”

Zijn jullie in de tussentijd bereikbaar?

“Ja, wij zijn goed bereikbaar. Niet alleen voor vragen, maar ook voor een informeel praatje. Twijfel niet om met één van onze collega’s contact op te nemen. We helpen je graag!”

Corona-update 22 april 2020, 10.00 uur:

In de persconferentie van 21 april j.l. is bekend gemaakt door de Nederlandse overheid dat alle evenementen in Nederland tot 1 september niet door mogen gaan. Ondanks dat Sign & Print Expo 2021 niet in deze periode valt, willen wij jullie op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen. Wij gaan ervan uit dat de 1,5 meter-samenleving (voorlopig) de norm blijft. Dit heeft grote gevolgen voor de wijze waarop wij beurzen en events vormgeven. Het uitgangspunt is dat Sign & Print Expo 2021 veilig is, en dat iedereen zich veilig voelt. Wij zijn daarom bezig om Sign & Print Expo 2021 corona-proof te maken en hopen hier binnenkort meer bekend over te maken. Houd daarom onze website en social media-kanalen goed in de gaten, want hierop plaatsen wij onze updates.

Zorg goed voor elkaar!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

MEest recente artikelen

NIEUWSBRIEF

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws rondom Visualize Expo?

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Bezoeken?

Wil je meer informatie over het bezoeken van Visualize Expo op 25, 26 & 27 maart 2025?

Klik hier voor meer informatie.

Onderdeel worden van de contenthub?

Website formaat - Roos Ouwerkerk

ROOS OUWERKERK

Pijlers

PRINTING
TECHNOLOGIES
SIGNING
POSSIBILITIES
PROMOTIONAL
SOLUTIONS
Scroll naar top

SIGN & PRINT Expo WORDT VISUALIZE EXPO

Een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe website. De bekende Sign & Print beurs presenteert zich vanaf nu als Visualize Expo!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws rondom Visualize Expo.