GORINCHEM – Op 14, 15 en 16 maart 2023 vindt er weer een Sign & Print Expo plaats in Evenementenhal Gorinchem. Hiermee borduurt de beurs voort op de originele beurscyclus, waarop de eerstvolgende editie daarna pas plaatsvindt in 2025. Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Event Sign & Print licht toe: “Het is dus eenmalig dat er na een expo editie een jaar later weer een expo editie plaatsvindt, dit vanwege de uitgestelde editie van 2021. Bezoekers krijgen een sneak preview te zien als voorbode op de drukke internationale beurskalender (FESPA en Drupa) in 2024. Zo wordt er in 2023 ingespeeld op actuele problematieken in de industrie onder het mom van het nieuwe thema City of Visual Communication.”
Waar ligt in 2023 de focus op?
“De uitdagingen die zich nu voordoen in de grafische- en sign industrie gaan we samen met de industrie omzetten tot kansen. Hoe spelen we optimaal in op o.a. de digitalisering, personeelstekort, stijgende energieprijzen en de grondstoffencrisis? We dopen vanuit kennisoverdracht actuele problematieken om tot uitdagingen, waarop bezoekers en exposanten hierover met elkaar in gesprek kunnen gaan. Want wat brengt de toekomst en welke nieuwe toepassingen worden er op de korte- en middellange termijn gelanceerd? De nieuwste substraten, materialen, software, machines, design- en duurzaamheidsprocessen komen op 14, 15 en 16 maart 2023 naar voren”, aldus Van den Nieuwenhuizen.
Sign & Print Expo 2023 speelt in op de gehele keten binnen visuele communicatie. Van den Nieuwenhuizen: “We willen de bezoeker een totaaloverzicht geven. Een uiting start met de opmaak van het design en eindigt met circulariteit (= een tweede leven). Daartussenin vinden we de kern van de beurs terug met specialisten op het gebied van prepress, press en afterpress.” Naast de experts vanuit de grafische- en sign industrie is Adobe aanwezig om het nieuwste 3D design op het gebied van productontwikkeling, retail, marketing en design op de kaart te zetten. Dit resulteert in unieke ontwikkelingen op het gebied van virtuele fotografie, Augmented Reality en duurzaamheid. Duurzaamheid vormt eveneens het overkoepelende element in het stadspark, wat terug te vinden is in het hart van de beurs. “Het inspireren vanuit de uitdagingen doen we samen met onze partners. Zo ontmoet je o.a. bekende namen als Canon, Probo, Zünd Benelux, Vink, Print.com en Maegis”, aldus Van den Nieuwenhuizen.
Nieuw thema 2023: City of Visual Communication
Amsterdam, Hong Kong of New York. Deze steden hebben zich ontwikkeld tot een waar bolwerk van visuele communicatie. Van grootschalige out of home communicatie tot een persoonlijk visitekaartje. Ontmoet de leveranciers (en creatieve breinen) die allé zintuigen in een stad weten te prikkelen.
Sign & Print Expo vindt op 14, 15 en 16 maart 2023 plaats in Evenementenhal Gorinchem. Ga voor meer informatie naar de website of neem direct contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Event, via Rowdy.vandenNieuwenhuizen@easyfairs.com