In deze crisistijd zijn er veel bedrijven in de signbranche die inspelen op de ontwikkelingen. Soms groot, soms klein. Sign+ heeft reeds een artikel geplaatst over coronagerelateerde uitingen in het straatbeeld. Het artikel wordt gaande de week vordert verder aangevuld. Een kleine greep uit de impressies hieronder.
Van ‘kuchschermen’ tot vloerstickers om de gewenste 1,5 meter afstand aan te geven; veel signmakers en winkelinrichters hebben het onverwacht druk met het op maat maken, beprinten en plaatsen van deze ‘coronaproducten’. Ook vlaggen, billboards en andere coronagerelateerde signs komen voorbij. Hieronder een impressie van items die Sign+ opvielen. Een link naar het actuele artikel is onderaan de pagina terug te vinden.
Standbouwer VDS Productions uit het Belgische Hoogstraten hielp het AZ Turnhout campus Sint-Elisabeth uit de nood door het plaatsen van modulaire scheidingswanden. Foto: VDS Productions
Artin Sign richtte zich via LinkedIn op toekomstige signmakers. Speciaal voor alle kinderen (en ouders) die nu thuis zitten deelden ze een bouwtekening waarmee ze hun eigen busje kunnen ontwerpen en wrappen. Foto: Artin Sign
Haan Reclamewerk maakte voor Douwe Egberts Café Leeuwarden een coronamat
“Om fysiek contact zoveel mogelijk te vermijden verloopt de aankoop nu buiten en via een digitaal scherm. Aangevuld met de geprinte matten op maat!”, aldus Haan. Foto: Haan Reclamewerk
Bloemenbureau Holland is de campagne ‘Let Hope Bloom’ begonnen. “Bloemen hebben een krachtige symboliek en spreken de internationale taal van liefde en vriendschap, van dankbaarheid, steun en troost. En van hoop. Met de symbolische boodschap ‘Let Hope Bloom’ in gigantische bloemfiguren, willen we hoop geven aan iedereen die wordt getroffen door het coronavirus.” Foto: Bloemenbureau Holland
ConFetti de Reclamefabriek voorzag een stroomhuisje aan de Maasboulevard in Rotterdam van pakkende teksten als ‘houd afstand, sterker door strijd, het komt goed’. En een bankje voor een goed gesprek op gepaste afstand. Foto: Confetti Reclame
Bekijk het gehele artikel op de website van Sign+